علل بروز اختلالات رایج نمایش تصویر در لپ تاپ های دل چهار/دی

بررسی دلایل شایع ایجاد مشکل در تصویر لپ تاپ دل در نمایندگی دل کرج

مشکلات تصویر در لپ تاپ های دل

ممکن است شما هم گاهی اوقات متوجه بروز مشکلات تصویری در لپ تاپ خود شده باشید. این اختلالات ممکن است به صورت بهم ریختگی پیکسل‌ های تصویر، آبی شدن تصویر، ارور ۸ بوق مکرر و... باشد. در چنین حالاتی سیستم به هم ریخته و پس از آن به دلیل به هم ریختگی پیکسل های صفحه نمایش، تصاویر به اشکال مختلفی مثل حالت چهار خانه نمایش داده می شوند. 
البته مشکل فقط بهم ریختگی تصاویر و اختلال در اجرای آن ها نبوده و اختلالات دیگری چون هنگ کردن یا همان قفل شدن سیستم رخ می دهد. در نهایت ارور ریکاوری کارت گرافیک از سوی سیستم صادر شده و لپ‌ تاپ پس از گذشت مدتی ریستارت می شود. این مشکل که دارای چنین مراحلی می‌ باشد، باعث ناراحتی برخی کاربران لپ تاپ های دل شده است که در جهت رفع آن، مطالب مفیدی در ادامه برای شما بیان کرده ایم. 

علل عمده مشکلات تصویر در لپ تاپ های دل و روش‌هایی برای رفع آن ها

ارور ۸ بوق مکرر به علت بهم ریختگی تصاویر در لپ تاپ های دل

چنین مشکلی به سبب به هم ریختگی تصاویر ایجاد می شود. به این صورت که ابتدا پس از بهم ریختگی و تغییر شکل تصویر نمایش داده شده، صفحه نمایش به رنگ آبی در آمده و با نمایش متنی مبنی بر دیسپلی آداپتور، نمایشگر خاموش میشود. 
اگر بعد از رخ دادن چنین حالتی لپ تاپ را روشن کنید، متوجه می شوید که هیچگونه تصویری از سمت نمایشگر اجرا نشده و سپس صدای ۸ بوق به صورت مکرر شنیده می شود. بروز این اختلال در برخی برند های لپ تاپ به ویژه مدل Insprion N5010 لپ تاپ دل رایج بوده که ریشه اصلی آن، خرابی در قسمت کارت گرافیک دستگاه است. به این منظور بهتر است پس از مشاهده چنین مواردی، لپ تاپ خود را جهت بررسی و عیب یابی به مراکز معتبر مربوطه، مانند نمایندگی دل در کرج سپرده تا به تعمیر یا تعویض کارت گرافیک آن و رفع مشکل بهم ریختگی لپ‌ تاپ‌ دل اقدام نمایند. 

ایجاد خطوط عمودی آبی رنگ بلافاصله پس از روشن شدن لپ تاپ

گاهی اوقات پس از روشن کردن لپ تاپ خود، با خطوط رنگی به ویژه خطوط آبی رنگی مواجه می شوید، که به صورت عمودی بر روی تصاویر ایجاد شده اند. ممکن است پس از نمایش این خطوط صدای بوق های ممتد هم شنیده شود. علل ایجاد چنین مشکلی مربوط به خرابی های بخش گرافیک سخت افزار می باشد که برای رفع آن، باید لپ تاپ خود را به مرکز تعمیرات مربوط به این زمینه، از جمله نمایندگی دل بسپارید، تا پس از عیب یابی به ترمیم یا تعویض قطعه آسیب دیده بپردازند.
البته این مشکل در صورت عدم تشدید با چند بار خاموش و روشن کردن دستگاه حل می‌شود. اما این روش تنها راهی موقت برای عدم نمایش این خطوط آزاردهنده بر روی تصویر است. برای رفع این اختلال و ترمیم کارت گرافیک آسیب دیده، باید به مراکز تعمیرات لپ تاپ های دل مراجعه نمایید. 

بهم ریختگی و نمایش تصاویر به اشکال مختلف و رفع آن

با توجه به اینکه بیشتر مشکلات نمایش تصویر و اختلالات مربوط به آن، به دلیل آسیب دیدگی و ایجاد خرابی در کارت گرافیک دستگاه می باشد، به هم ریختگی تصاویر و نمایش آن به شکل های مختلف مانند چهارخانه نمایش دادن تصویر، نیز مربوط به خرابی های قسمت کارت گرافیک لپ تاپ است. 
بروز این اختلال در لپ تاپ های دل به ویژه مدل Insprion N5010 بسیار رایج است. چرا که معمولاً لپ تاپ های دل هنگام اجرای برنامه ها و انجام پردازش ها، گرمای بالایی تولید می کنند و همین مسئله سبب داغ شدن قطعات مختلف سخت افزاری به ویژه کارت گرافیک شده و در نهایت ایجاد خرابی و وقوع چنین مشکلاتی را در پی دارد. 
در این حالت توصیه کارشناسان به کاربران، تعویض کارت گرافیک لپ تاپ است. چرا که تشدید آسیب‌ دیدگی در این قطعه، می تواند خرابی را به قسمت ها و قطعات دیگر لپ‌ تاپ انتقال و سرایت دهد. 

ایجاد خطوط رنگی افقی بر روی صفحه نمایش لپ تاپ دل

علل اصلی ایجاد خطوط رنگی به صورت افقی بر روی تصویر صفحه نمایشگر، خرابی های مربوط به بخش CPU دستگاه می باشد و البته چنین مشکلی به ندرت و برای تعداد اندکی از کاربران دنیای لپ تاپ ایجاد می‌شود. 
به همین دلیل بررسی و مشخص کردن علل اصلی این مشکل، کمی دشوار است. بسیاری از متخصصان به دلیل نداشتن دانش و تجربه کافی، علت این مشکل را آسیب دیدگی کارت گرافیک می‌دانند و به دلیل تشخیص اشتباه و دست بردن در قسمتی که هیچ تاثیری در بروز این چنین مشکلی ندارد، نه تنها در رفع مشکل موفق ظاهر نمی شوند، بلکه باعث ایجاد آسیب دیدگی های بیشتر در قطعات مختلف از جمله کارت گرافیک لپ تاپ دل شما می شوند. به همین علت توصیه می شود که در صورت تکرار چنین اختلالی، لپ تاپ دل را به مراکزی بسپارید که از کیفیت بالای خدمات آن ها مطمئن باشید. نمایندگی دل در کرج از جمله مجموعه هایی است که با توجه به برخورداری از ابزار و دستگاه های پیشرفته و همچنین متخصصان خبره و کاربلد، می‌تواند در این زمینه به رفع صحیح مشکل لپ تاپ دل شما اقدام کند. 

ایجاد برفک و قرمز شدن صفحه نمایش لپ تاپ دل

برفکی شدن تصویر و تغییر رنگ آن به قرمز، یکی از اختلالات نادری است که علل اصلی آن ضرب دیدگی صفحه نمایشگر می باشد. ممکن است پس از افتادن لپ‌ تاپ از مکانی مرتفع، یا ضربه خوردن آن به صورت های دیگر، چنین مشکلی در نمایش تصاویر رخ بدهد. 
البته در اکثر موارد پس از وارد شدن ضربه، در تصویر صفحه نمایش لپ تاپ برفک هایی ایجاد می‌شود که با یک یا چند بار خاموش و روشن کردن دستگاه، تصویر به حالت عادی خود بازگشته و اختلال آن به صورت موقت رفع میشود. البته پس از گذشت مدتی، این اختلال دوباره رخ می‌دهد که برای رفع آن باید به مراکز تعمیرات معتبر، مانند نمایندگی دل مراجعه کنید. 

رفع مشکلات تصویر لپ تاپ دل و تعمیرات قطعات آسیب دیده آن در نمایندگی لپ تاپ دل کرج

توجه داشته باشید که عیب یابی و رفع مشکلات تصویری ذکر شده و ترمیم یا تعویض قطعات آسیب دیده لپ تاپ دل  از جمله کارهایی است که نیازمند تخصص بالایی در این زمینه می باشد. بنابراین مهم است که در صورت بروز چنین مشکلاتی، لپ تاپ دل خود را جهت تعمیر به مراکزی بسپارید که از اعتبار و کیفیت خدمات آن اطمینان دارید.  نمایندگی تعمیرات لپ تاپ دل در کرج، از معدود مراکزی است که با توجه به تخصص بالای کارشناسانان در تمامی مراحل رفع مشکل، از جمله بررسی و عیب یابی، و همچنین استفاده از بهترین و پیشرفته ترین دستگاه ها و ابزار آلات، می‌تواند خدمات راضی کننده و با کیفیتی را در زمینه تعمیر و ترمیم قطعات آسیب دیده و تعویض قطعات از کار افتاده لپ تاپ دل، در جهت رفاه شما کاربران لپ تاپ های دل در کرج عرضه نماید.

نظرات

امیدپرویزی پاسخ

ممنون

5/11/1400

درلپ تاپ های دل عمده ترین مشکلات مربوط به تصاویروصفحه نمایش لپ تاپ دل است.مقالتون خیلی کامل بود.

میترا نظری پاسخ

بله ولی باید دقیق بررسی شود

7/11/1400

یعنی خطوط ابی نشانه خرابی کارت گرافیک است ؟

علی اکبری پاسخ
25/12/1400

از شایع ترین مشکلات صفحه نمایش لپ تاپ ایجاد صفحه ابی ویا خطوط افقی وعمودی برروی نمایشگر می باشد

کامران لطفی پاسخ
25/12/1400

ایجاد خطوط رنگی افقی بر روی صفحه نمایش ممکن است مربوط به خرابی cpu دستگاه باشد.

نگین مقدم پاسخ
25/12/1400

تغییر صفحه نمایش به رنگ قرمز ویا برفکی شدن تصویر به علت وارد شدن ضربه به صفحه نمایش می باشد

نظر خود را اضافه کنید